Het Ter Caele lied: "We zijn er steeds voor jou"

Eindelijk was het zo ver! Het inzingen en filmen van het lied ‘we zijn er steeds voor jou’ kon doorgaan.

Het lied is ontstaan na de uitbraak van de corona binnen ons woonzorgcentrum. Ik hoorde op de radio een liedje waarvan ik eventjes stil werd. Iets wat me niet zo gauw overkomt. Het inspireerde me om hiermee aan de slag te gaan en zelf een tekst te schrijven op deze melodie. De zelfgeschreven tekst geeft exact weer hoe wij ons voelden.

Na wat heen en weer gebel en gemail, vond ik uiteindelijk een zanger die met mij in zee wou. Patrick Moreno bracht hier en daar wat aanpassingen aan de tekst aan en ging hier op zijn beurt mee aan de slag, waarvoor dank.

 Wegens de corona maatregelen, moesten we eventjes geduld hebben om het geheel te kunnen filmen. Ook daarvoor konden we beroep doen op een professionele kracht.

Zowel de bewoners als alle personeelsgroepen komen in het lied aan bod. Zij zijn tenslotte de rode draad doorheen de tekst.

Tussen de opnames door, kregen we spontaan applaus. Vermoedelijk een teken dat we goed bezig waren.

Onder het motto ‘zingen moet je durven’, waagden enkele collega’s zich om, net als mezelf, ‘we zijn er steeds voor jou’ in te zingen voor de micro. Johan Engels bracht de stemmen samen tot één geheel en het mag gezegd worden… ik kreeg kippenvel toen ik het de eerste keer hoorde.

Met enige fierheid stel ik dan ook graag ons lied aan jullie voor.




Wedden dat jullie het liedje uit volle borst zullen meezingen?

Ik wil toch een speciaal woordje van dank richten aan Patrick Moreno (zang), Elias D’hooge (muziek), Johan Engels (audioproductie) en Roger Geirnaert (beeld en montage). Zonder deze vier fantastische mannen, was mijn droom nooit werkelijkheid geworden.

Zij hebben zich met hart en ziel ingezet om er een mooi geheel van te maken. Een dikke merci!

 

Christine De Smaele 

We zijn er steeds voor jou

Reacties

Populaire posts van deze blog

Optreden Mme. Zaza Project

Muzikaal optreden Garry Hagger

Zomerfeest in WZC Ter Caele