Moederdag

Moederdag

 

Ik heb mijn moeder niet verloren,

daarvoor gaf zij mij teveel.

Wat zij mij zei dat blijf ik horen,

van wat ik ben is zij een deel.

Ik kom haar overal nog tegen

in wat ik doe, in wat ik laat.

Zij was en blijft voor mij een zegen

waarvan het spoor steeds verder gaat.

 

Net op tijd werden de coronamaatregelen in de woonzorgcentra ietsje versoepeld. Wat vooral belangrijk was naar aanleiding van Moederdag, was dat onze bar terug open mocht gaan. Er werd die dag gedronken en geklonken, uiteraard met respect voor de coronamaatregelen.

 

Op Moederdag werden trouwens veel vrouwelijke bewoners door hun familie in de bloemetjes gezet. Vanuit het woonzorgcentrum werden onze dames op maandag 10 mei eens extra in de watten gelegd. Zij kregen bij de koffie een mini Berlijnse bol, mini bavarois en mini appelflap.

Een gebaar dat ze zeker wisten te appreciëren. De taartjes gingen bijzonder vlot naar binnen. Vingers en lepeltjes werden hierbij nog eens extra afgelikt!

 

Daarna werd er gezellig samengezeten en werden de dorstigen gelaafd. De tongen kwamen bij sommigen goed los. Er werd over koetjes en kalfjes gepraat en gezellig gekeuveld.

De mannelijke bewoners kwamen eventjes om het hoekje piepen, maar werden vriendelijk verzocht om het vrouwelijke schoon niet te vergezellen.

Niet getreurd mannen, op maandag 14 juni krijgen jullie ook iets lekkers aangeboden bij de koffie.

 

Christine De Smaele

Moederdag

Reacties

Populaire posts van deze blog

Optreden Mme. Zaza Project

Muzikaal optreden Garry Hagger

Zomerfeest in WZC Ter Caele