Verborgen schatten in een valiesje

Elke bewoner die in ons woonzorgcentrum wordt opgenomen, heeft zo zijn of haar eigen verhaal. Het is voor ons een uitdaging om hun vaak verborgen talenten te ontdekken en er iets mee te doen.


Toen ik op een middag bij Diane langs ging, vroeg ze of ik eventjes tijd had voor haar. Ze zat met een koffertje op haar schoot waarin een heleboel teksten zaten. Diane, 88 jaar, vertelde me dat ze 16 jaar lang toneel heeft gespeeld en dat ze ook liedjesteksten geschreven had.
Ze begon uitvoerig een aantal toneeltjes te vertellen, voorzien van de nodige intonatie en mimiek.
Ze zong toen ook het liedje ‘si petite’ en ik vond dat ik daar iets moest mee doen. Ik vroeg haar of ik de tekst mocht uittypen en stelde haar voor om haar eens te filmen toen ze aan het zingen was. Ze voelde zich vereerd.

Op maandag 9 juli ben ik samen met Myriam (vrijwilligster) bij Diane langs geweest.  Diane was in haar nopjes en content dat ze dit met ons kon delen. Het filmpje werd op een USB gezet zodat Diane het onmiddellijk kon bekijken op een laptop. Ze was zo fier als een gieter en liet de mensen die rondom haar zaten in de zithoek, meegenieten.
Op de vraag of we dit op de TV binnen ons woonzorgcentrum mochten laten afspelen, op onze blog zetten en het tekstje in het volgend Vitamientje laten verschijnen, knikte ze overtuigend ‘ja’.

Auteur: Christine De Smaele



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Optreden Mme. Zaza Project

Muzikaal optreden Garry Hagger

Zomerfeest in WZC Ter Caele